6.2.12

Het gevecht met de clutch!!!

Elisanna was zo lief om deze clutch met iedereen te delen. Haar blog is zo aanstekelijk. Ze maakt de mooiste creaties en heeft een enorm gevoel voor stofkeuzes.
Toen ze het patroontje van de clutch op haar blog plaatste wou ik er dus direct aan beginnen.
Zo gezegd zo gedaan. Maar dat gedaan was was voor mij een gevecht. Man, man, man. 
Het is een héél gemakkelijk patroontje, snel klaar en ge kunt er eindeloos mee combineren. Het patroontje geeft altijd een leuk resultaat. 
Maar als ge, zoals mij, niet graag met de hand dingen naait. Is knoopjes op een fatsoenlijke manier er op krijgen dus al een ramp. 
Dus mijn eerste clutch is nog redelijk gelukt maar de knoopjes staan er dus scheef op. En ik heb dan ook weer geen zin om ze los te maken. Maar ooit.....




















De volgende wou ik een beetje groter. Weet eigenlijk al niet meer waarom maar ik maakte het patroontje wat groter. Maar blijkbaar had ik bij het overtekenen op de stof, bij het achterstuk geen naadwaarde bij geknipt (stom, stom, stom) en kwam ik in de problemen met het voorstuk tijdens het aan elkaar spelden en naaien. Met als gevolg 2 plooien aan de zijkanten die er eigenlijk niet in moeten en die er toch maar een raar ding van maken. 
Ook de rits heb ik er volgens mij verkeerd in gezet. Hij gaat langs de verkeerde kant open. Toch naaide ik er een bloemetje op. Kwestie van het slecht aannaaien van knopen even te vermijden. Nu kan het dienen voor eigen gebruik. Alhoewel het nu gewoon ligt rond te slingeren....





















Alé dan nog maar eens een ander modelleke proberen. Even snel af. Maar ik kreeg het toch weer voor mekaar om de rits er wéér verkeerd in te zetten. Ik zal toch nog wat moeten oefenen. Want ze zijn zo leuk om te maken en ik wil er toch nog een paar maken. Oefening baart kunst he. 




















En dan nu mijn laatste frustratie. Tijdens het inknippen bij de rits, knip ik toch niet te kort bij het stiksel zeker. Dus een heel fragile plaats daar waar het stevig moet zijn. Ik ga er nog eens langs proberen te naaien. Maar laat het nu even liggen waar het ligt.
Het ligt er een beetje zielig ik weet het en het is eigenlijk niet meer zo veel moeite maar toch. Nu even niet.....







1 opmerking:

  1. Zo een clutch wil ik ook nog graag maken, maar vrees dat het mij niet gaat lukken ...

    BeantwoordenVerwijderen